27 Oktober

Torsdag!

Fortfarande lite mörkt ute. gått och trist. Men dagen kommer vara bra ändå, först jobba fram till 14:45 som vanligt, hämta prinsessorna på dagis, sedan beger vi oss till Storvik för att hälsa på lilla Thilda =) Gud så kul det ska bli. Hoppas mina fröknar inte river stället bara =P. Sedan bege vi oss vidare till s-viken för att handla lite mat och kika på rusta. Mamma och syster ska också in så det blir en familje handling =)

Skrev ju sist att jag har väl inte sån tur att jag får åka och träna för barnen hinner väl inte somna. Meen dom somnade och babyvakten åkte ut till pappan i garaget och jag fick träna. Gårdagen så besökte vi muntebo och jag och mamma tog en löptur kul att springa någon annanstans.

Måste hitta sånna här så jag kan göra sånna här! =) creme brulee



Ingredienser

6 st äggulor
2 dl vispgrädde
3 dl mjölk
80 g socker
1 st vaniljstång
Till karamellisering
2 msk farinsocker
2 msk strösocker



Ni vet ju att jag älskar att baka igår gjorde vi dom här



Hitta perfekta helg middagen också.




Mexikansk lasagne med nachos

Mexikansk lasagne med nachos

Ingredienser

Köttfärssås
1 1 st gul lök
1-2 1-2 st vitlöksklyftor
1 1 msk raps- eller olivolja
400 400 g nötfärs
1 1 stort paket krossade tomater (500 g)
1-2 1-2 msk tomatpuré
1 1 tsk salt
1 1 krm svartpeppar
1 1 tsk oregano

Vit sås
4 4 dl låglaktosmjölk
3 3 msk majsstärkelse
0.5 0.5 tsk salt
100 100 g majschips utan gluten och soja
1-2 1-2 dl riven ost

Ingredienser

Köttfärssås
1 st gul lök
1-2 st vitlöksklyftor
1 msk raps- eller olivolja
400 g nötfärs
1 stort paket krossade tomater (500 g)
1-2 msk tomatpuré
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 tsk oregano

Vit sås
4 dl låglaktosmjölk
3 msk majsstärkelse
0.5 tsk salt
100 g majschips utan gluten och soja
1-2 dl riven ost


Kommentarer
Postat av: Elin

Finns på owe´s :D

2011-10-27 @ 11:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0