8 Maj

I dag fyller mina kära Mormor Gun 80 år och tyvärr kunde inte jag vara med att fira den. Men jag vet att hon blev glad över pressenten som jag och syster fixade efter lunch i dag. Vi var ju på väg till kalaset jag och Novelia för Tindra fick vara hemma med Per för hon var lite hängig och vela ligga i vagnen med 38 graders feber. Ja på väg dit så skulle vi bara parkera så spyr Novelia i sin stol =/ åh pluttan men det kom inte så mycket som tur var men vi åkte hem igen, lämnade bara pressenten till syster som fick hälsa in. Vi får komma och hälsa på en annan dag.

Tindra blev pigg på eftermiddagen hon vela smaka glass hon har druckit jätte bra hela dagen i dag, hon vela gunga, hoppa studs matta och jag och Per började prata om att köpa pizza till kvällen och det vela hon ha. Vi sa att då blir Tindras mage jätte glad så vela hon också följa med och hämta den. Hon åt pizza och inte nog med det skulle hon ha en korv innan läggdax jo visst hon fick det och åt med gladd humör. Härligt att ha henne tillbaka hennes goa skratt och roliga prat ;D mmmm stolt mamma.

tillbaka till Novelia så fick hon vatten i bilen tillbaka och vi städa ur bilen och tvättade upp stolklädseln. Hon har kräkts upp lite vatten men det är allt hon ´kan ju iallafall äta jämt hon.. Pizza vela hon också ha och har ätit bra. Nu sover dom älskade och Per har åkt och jobbat. Jag sitter och käkar en bulle och dricker ett glas cola. Jag bakade i morse och tur att barnen inte var med och bakade för då kanske det hade blivit smitt bullar
=P jag städade av köket jätte noga innan bakning och tvättade mig väl.. Hoppas det blir friskbullar..

I morgon är det ett samtal till HC för att titta upp barnen inte nog för att de har mått så här så har de ögoninflamation båda två eller pollen?? det är iallafall gula saker i ögonen. Halsen har Tindra klagat på i dag och jag misstänker halsfluss efter att ha pratat lite med grannen då hennes dotter haft samma sympton och det var halsfluss. Känner också av halsen faktiskt och jag börjar tro att allt kommer från när jag hat tränat så dricker vi ju ur samma vattenflaskor och det är några i laget som har legat hemma och vart sjuk (halsen) och när jag vart hemma har Tindra vela samakat vatten av mig (loka) och Noveli brukar ju kunna ta Tindras nappar så en undersökning i morgon vore inte helt fel..

Nu ska jag gå upp och kolla Tv

Tack snälla Tessa för din komentar den värmde verkligen jätte mycket ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0