27 December

Dags för en uppdatering kanske ;D

Haft en super mysig jul tillsammans med nära och kära..

Dan före doppar dagen - Då åt vi en mys frukost sedan packade vi väskorna och åkte till aqua nova i Borlänge precis som förra året så var det jätte lite folk. i hade hela barn poolen för oss själva och så åkte jag och Tindra tunnel säkert 40 gånger.. =)..  Blev donken på vägen hem så förberede vi oss för middag och uppesittarkväll i muntebo med mamma/mormor och pappa/morfar. Per vann 100 kr han så blir man så där nervös när man har 1 nummer i från på massa roliga saker..

Julafton- Vi sov länge, vi kila ner och så hade ju tomten varit här på besök så det låg massa klappar under granen. Barnens miner var obeskrivliga och tacksamm som Tindra var så fråga hon efter mer paket haha.. Vi åkte till p-hyttan till barnens farmor och farfar och fira jul. Julbord och tomten kom på besök =) tindra var inte alls feg hon givck fram till tomten och en kram fick han till och med.. Novelia var lite rädd hon vela vara i min famn.. Kalle anka som vanligt, tror alla slummra till lite i soffan ;D Sedan gick vi ner för att öppna resten av julklapparna.. Herregud vad julklappar vi lära hem i mellan och lämna av lite innan vi for till Muntebo för att fortsätta fira julen där ;D Julbord igen,, tomten kom en väldigt rolig sådan så man skratta i hjäl sig... Mera paket och massa julgodis, rullade hemmåt sent ;D barnen var väldigt pigga och glada och nöjda..

Juldagen- lång sov morgon.. barnen lekte med alla klapparna och vi fick skruva i hop allt och öppna kartonger.. Åkte till p-hyttan för jul lunch och gemenskap... På kvällen var vi bara hemma och slappa käkade lite ost och kex drack något glas vin.. Vi brukar åka till Storvreta och fria jul men icke i år mycket av Pers morfars borgång tidigare i år..

Annan dagen- For in till Falun för lite fynd på rean.. =) overall åt Tindra, kläder och smink till mig.. Avslutade dagen med pizza på acktjärnsgatan.

I dag har vi tagit en välbehövlig promenad, det såg ut som fan runt hammarn, telefon ledning nere och massa träd som fallit.. Lite nervig när det stog livsfarlig ledning på stolparna som låg ner...  Hälsat på hos syster och familj.. Nu är vi hemma och jag klurar på vad man ska laga för mat... lax kanske? ah... Mat och godis har man fått tillräckligt nu,, fy jag ska inte väga mig då blir man bara besviken =P Nya tag efter nyår med träning och kost.. Strävar inte efter nå reäl viknedgång eller så utan bara att få må bra och röra på sig och kanske tappa dom här 3 eller 5 kilo man lagt på sig eller vad vågen skulle säga jag tror säker 3 kilo.. man blir så slö när man är ledig.. Har dagen i morgon med att vara hemma med mina hjärtan..  Kanske man skulle ta tvätten då??





Tindra lämnar napparna till tomten..


Jag skratta rent ut sagt i hjäl mig... Tomten bröt på finska, norrlänska skratta högt och sa say mama ;D gud tok



sammanfattning så har det vart underbart med jul, nu är den över så blickar vi frammåt ;D nyår nästa...


Kommentarer
Postat av: Elin

Thilda har inte heller så mycket att fästa rosetten i :D den åkte av rätt snabbt.

Ja vi har haft supmysig jul. Ni med hoppas jag!! :)

Gott nytt år!!

Kramkram

2011-12-29 @ 15:15:34
URL: http://thyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0