Värsta dagen i vårt liv

Igår var det den värsta dagen i vårat liv.

Allt började i Torsdags kväll då jag och Tindra bakade bröd och Novelia stod och lekte i skafferiet med en solrosfrö påse och åt lite aja tänkte jag det går väl ann, men hon tappa balnsen och satt sig på rumpan samtidigt som hon svalde fel. Hon hosta ett tag och fick vatten av mig sedan gick det över och hon sov hela natten utan besvär. Morgonen när hon vakna och jag skulle till jobbet tyckte jag hon lät illa när hon andades ut vinde till eller pep lite. Ringer doktorn bvc när de öppnar sa jag till Per och åkte till jobbet. Vi fick tid kl 9 på hc och där vidare skickad till röntgen i gävle och väl där inne så fick vi vänta på svar och blev skickad hit och dit. Tindra fick vara med mormor och morfar.  Efter en genomlysning fick vi svar att det (kanske)  sitter något där och blev skickad till akuten men där blev vi skickad vidare till barnkliniken. Väl där väntandes i väntrummen så blev vi skickad till öron, näsa hals och där fick vi träffa en doktor som lyssnade lite och gick iväg ett tag. Vi fick svaret att de måste gå ner i lungan och plocka ut solrosfröet i Uppsala där de är speciallister på det. Ambulans ner med en narkossköterska som hade koll på andningen men den var det inte problem med låg på 98 hela tiden så fröet var inte så mycket ivägen. I uppsala fick vi ett rum och lekte lite i ett lekrum och fick tid för operation 18:30. Jag var med i ambulans och in på sövning. Per han åkte ju efter i bilen men lära hem och packa kläder åt mig och novelia och fixa Tindra som fick vara med sin moster och kusiner och sova där. Per hann lagomt tills hon skulle operaras men kom inte in där utan fick komma till uppvakningen. operationen gick bra bara några minuter fick de ut fröet så nu har hon en burk med fröet i. Det ska hon bli påmind när hon blir större. På operationen fick jag hålla i henne medans de sövde henne och då började jag grina och darra som ett löv stackars lilla barn lämna henne så där fast i trygga händer man intalar sig det hela tiden att det kommer gå bra. ute i väntrummet försökte jag läsa en tidning men bara grät, önskade att jag fick ha Per där att krama om men det var som det var. Hon som visade vägen till operation fråga mig om jag hittade  tillbaka, vaa nä vi har ju gott genom källare och åkt hiss dit och tdit och jag som hatar att åka hiss och gå själv.. nä du tack vad är det för service då väntar jag hellre utanför op salen. men op tog bara några minuter så kom do,m ut och sa att allt gick bra att hon är klar. Vi fick gå till uppvakningen. Dit kom Per och jag fick grina lite till och vi satt där på två stolar och bara prata med varandra och Novelia och strök henne lite i håret. Jag hade inte ätiti på hela dagen så några mariekeks och te så mådde jag bättre =) Hon vakna upp och låtsades som om hon inte hade sovit och vela gå ur sängen gumman då gud så jag grät när hon vaknade älsklingen våran.Lite yr så fick vi åka till vårat rum eller gå genom alla gångar och åka hiss. På rummet fick hon ha dropp och efter ett tag dricka saft och välling. Kl 23 somnade hon och vi skulle sova över tills i dag då. natten sov hon bra och jag sov inget alls tycker jag. Försökte men jag var så spänd och tänkte på allt som hänt hela tiden. På moronen fick vi frukost och oj vad hon åt. lekte lite tills det var dax för läkarbesök och hon lyssna lite på lungor och vi fick åka hem jaaaaaaaaaaa skönt... per och Tindra kom och hämtade oss och gissa vem som var glad att se sin syster oj vad dom kramades och pussades. Älsklingarna och mamman grät åter igen..

På väg hem stannade vi I storvreta hos gammel mormor och gammel morfar och Per lagade deras tak på några minuter, vi fick fika och åkte hem där efter. Skönt att vara hemma och det blir dusch nu och byta kläder. Sen kommer Elin och Jessica hit och äter med oss. Per ska jobba natt så jag känner för sällskap. Vi hade ju planerat tjej middagen ett tag och jag vill verkligen ha den i dag känner jag ;D

Novelia mår bra och vi mår bra som sagt det värsta vi har varit med om så oroliga och omtumlade.

Nu nya tag och hoppas aldrig vi får vara med om detta igen

kramar!!

Kommentarer
Postat av: Anna Lindh

Åh herre gud så hemskt!! Vilken tur att allt gick bra till slut!! Kram

2011-08-22 @ 09:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0